Subject: FW: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Jul 2025 08:54:20 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/25/3066-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 17, 2025 6:20 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Darius Rakstelis <[email-masked]>
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere, Laur

Saadan vastused Teie märkustele:

1.
Esitatud lahendus põhineb Rail Baltica (RB) lahenduse uusimal versioonil,
mille saime 19.06.2025 Rail Baltic Estonialt (RBE) -> [fail
“IDO-XR-AXIS-MD-DPS3-RW0250-PLA-A1-1000-EST-2.dwg”].
(Märkusena juhin tähelepanu, et meie kontaktvõrgu projekt ei sisalda
hooldusteed. See hooldustee kuulub RB projekti käsitlusalasse, millele me
oma projektis ainult viitame).
2.
Plokkpost-Maardu lõigu (1005_EP_AS-4-03_BM-asend) üldplaan koostati RB
andmete uusima versiooni alusel, mida uuendasime enne projekti viimast
üleandmist Transpordiametile.
Allpool näidatud probleem puudutab Maardu-Muuga lõiku. Ka selle lõigu
puhul kasutasime viimast RBE esitatud projekti, kuid selles projektis olid
muudetud vaid mõned lõigud, seega nende lõikude osas, mida ei olnud
muudetud, kasutasime meile varem edastatud RB projekti. Me ei ole ühtegi
RB projektlahendust muutnud, kasutame neid ainult väliste viidetena.
Kuna RB projektis ei muudetud kogu lõiku, võib juhtuda, et osa
informatsiooni kattub. Samas ei saa me RB projekti muuta ega
modifitseerida. Sellisel juhul on parem vaadata lahendusi PDF-formaadis
(sest seal veendusime, et lahendused ei kattuks).
Kui mõned konkreetsed asukohad on endiselt ebaselged, palume näidata
täpsed asukohad, et saaksime need üle kontrollida ja selgitada.
3.
Kõik kontaktvõrgu mastid (nr 137 kuni nr 141) on projekteeritud
raudteeviadukti külge kinnitatuna.
4.
Nagu eespool mainitud, on selle lahendusega lahendatud mastid nr 137 kuni
nr 141. Seetõttu on joonisel 1005_EP_EK-6-01_rist_30 toodud tüüplahendus
sellele viaduktile koos konkreetse asukoha näitamisega. Seda joonist saab
kasutada alusena (tüüplahendusena) ka teiste kontaktvõrgu mastide puhul.
Jooniselt on näha, et see asukoht valiti põhjusega, kuna kontaktvõrgu
masti paigalduskoha lähedal oli valgustusmast (teistes lõikudes selliseid
valgustusmaste ei ole).
5.
Kontaktvõrgu mastide asukohad viadukti konstruktsioonil valiti koostöös
konstruktsioonide projekteerijaga, kes selle lahenduse valideeris.
Eelprojektis ei arvestata sademevee äravoolutorude asukohta (see
lahendatakse projekteerimise teistes etappides).
6.
Kontaktvõrgu mastide nihutamine teie soovitatud asukohtadesse tekitab
järgmised probleemid:
 - Kui mastid paiknevad võimalikult lähedal viadukti metallkonstruktsiooni
toetuspunktile, ei põhjusta see viaduktile olulist lisakoormust ja jääb
konstruktsioonide tugevusvaru piiridesse, mis ei nõua viadukti
konstruktsioonile täiendavaid meetmeid.
 - Mastide asukoha muutmine põhjustab kontaktliini elastsuse erinevuse
suurenemist, mis on oluline raudtee sellise raadiusega lõikudel nagu
viaduktil.
 - Järelduse varjutava mõju kohta valgusallikatele saab teha alles pärast
valgustuse arvutuste tegemist detailprojekti raames. Teede valgusallikate
valgustugevuse kõverate analüüsi põhjal tundub, et mastide asukoha mõju
praeguses projektis on minimaalne või puudub (see ei too kaasa
negatiivseid tagajärgi).

7.

Nii raudteetrasside kui ka kontaktvõrgu asukoht teie poolt näidatud kohas
(Lagedi viadukti all) ei kuulu LOT1005 alla.
See on LOT1004 -> Lagedi jaam, mis ei kuulu selle osa käsitlusalasse.

Loodame, et need vastused on rahuldavad ja saame projektiga edasi minna,
kuna tähtajad juba “pitsitavad”.

Lugupidamisega ja vastest ootama jäädes,

Erle Iher

De: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Enviado el: jueves, 17 de julio de 2025 12:27
Para: Erle Iher <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Vabandan viibinud vastuse pärast, kuna tegemist on puhkuste perioodiga
ning materjalide hulk on suur siis kahjuks on ka asjaolude selgitamine
võtnud aega ning mõningaid asjaolusid tuleb veel täiendavalt täpsustada.

Esitame vastavad tähelepanekud:

*	Palume täpsustada, kas antud esitatud lahendus on kooskõlas RB
lahendusega.

Asendiplaanilt 1005_EP_AS-4-05_MM-asend nähtub, et lõigus masti nr 33-36
jääb planeeritav hooldustee TRAM maaüksusele 94 Muuga sadama tee L2
(tunnus: 44603:002:0226).

Projekteerimistingimuste asendiplaanil oli kajastatud hooldustee väljapool
TRAM maaüksust.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et osadel dwg joonistel on jäänud
paiknemine korrigeerimata nt (1005_EP_AS-4-02_LB-asend,
1005_EP_AS-4-03_BM-asend).

*	Palume täpsustada, et kas raudteeviadukti külge planeeritakse
ainult kontaktliini mast nr 137 või ka 138, 139 (1005_EP_AS-4-03_BM-asend,
ristlõige 1005_EP_EK-6-01_rist_30). Palume vastavalt kajastada ka
ristlõikel (mastide nr), et millised mastid antud lahendusega
lahendatakse.

Lisaks nähtub meie hinnangul, et antud viadukti sammaste asukohta pole
võimalik selliselt maste viadukti külge rajada. Kuna sammaste asukohas on
viadukti raudkonstruktsiooni ühenduskoht (vahed ühenduskohas) samuti on
antud asukohtades ka sademevee torud.

Seega palume asukohad üle vaadata ning asendiplaanil kajastada asukohad,
kuhu on võimalik ka antud kontaktliini maste rajada. Meie hinnangul tuleks
mastid nihutada võimalusel nn tee eraldusriba keskosa kohale.

Lisaks ei tohiks kontaktliini mastide konstruktsioonid jääda varjutama
olemasoleva teevalgustuse valgusvihku raudtee viadukti all. Kuna
valgustuslambid on kõrgemal kui kontaktliini mastide konstruktsioonid ja
kontaktliinide konstruktsioonid ei tohiks jääda valgustuse lampidest
vägapalju tee poole.

*	Palume täpsustada, kuidas on planeeritud raudtee ja kontaktliin
riigitee nr 11 Lagedi viadukti alt. Esitatud dwg asendiplaani
(1005_EP_AS-4-02_LB-asend) kohaselt kulgeb kontaktliin väga lähedalt
olemasolevatest viadukti sammastest mööda ning samuti nähtub
asendiplaanilt, et raudtee muldkeha kattub viadukti muldkehaga.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 15, 2025 11:55 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Darius Rakstelis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud, Laur

Kirjutan, et üle küsida, kas olete dokumendid kätte saanud ning kas Teil
on olnud võimalust nendega juba tutvuda. Oleksime väga tänulikud, kui
annaksite teada, millal võiksime oodata Teiepoolset tagasisidet.

Ette tänades ja parimate soovidega,

Erle Iher

De: Erle Iher
Enviado el: martes, 8 de julio de 2025 13:09
Para: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
CC: Darius Rakstelis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere,

Jätsin alles ainult muudatusi sisaldavad failid ja nende pdf versioonid.

<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/erle_iher_ardanuy_com/
EkC56vQR8IpDh0tkO4tQ1dUBp_FljyoTbZ4rE2jMwuf3Ng?e=wkgcdw>  Transpordiamet

Samuti täpsustan, et  TRAM maaüksustele ei ole muid tehnovõrke
planeeritud. Samuti ei ole planeeritud riigiteede viaduktide külge
kinnitusi.

Küsimusele, et kas meil on olemas ristprofiilid riigitee nr 11608 ja
riigitee nr 11 kohta. Vastame, et eraldi ristlõikeid selle kohta ei ole,
kuna seal ei ole mingeid erilahendusi.

Lugupidamisega,

Erle Iher

De: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: lunes, 7 de julio de 2025 14:54
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Kuna lingil on materjale väga palju ning failide mahud on väga suured,
siis palume võimalusel esitada materjalid kuidagi komplektsemalt, et oleks
lihtsamini jälgitavad.

Lisaks palume komplekteerida failid ka pdf versioonis sh asendiplaanid ja
ristlõiked.

Lisaks palume infot, kas antud projektidega planeeritakse ka muid
tehnovõrke rajada TRAM maaüksustele nt elektrimaakaablid, sidetrass vms.

Samuti, kas riigiteede viaduktide külge on planeeritud kinnitusi, reeglina
TRAM riigiteede viaduktide külge kinnitusi ei luba.

Lisaks kas on olemas ka ristprofiilid riigitee nr 11608 ja riigitee nr 11
kohta.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, July 4, 2025 12:33 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Darius Rakstelis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere, lugupeetud Laur!

Nagu juunis toimunud koosolekul kokku leppisime, saadame uuesti
korrigeeritud projetki.

<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/erle_iher_ardanuy_com/
EkC56vQR8IpDh0tkO4tQ1dUBp_FljyoTbZ4rE2jMwuf3Ng?e=ohrwXm>  Transpordiamet

Lisaks vastame ka varasemalt esitatud kommentaaridele:

“Oleme jätkuvalt seisukoha, et Transpordiamet ei saa kooskõlastada raudtee
kontaktvõrgu projekti enne kui pole esitatud komplektset lahendust, mis
kajastab sh raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed, muldkeha,
hooldusteed, kõrguslik lahendus jne).

Juhime tähelepanu, et Transpordiametil pole võimalik hinnata antud
esitatud materjalide põhjal planeeritava tegevuse ulatust, kuna tegevusega
on seotud ka uue raudtee muldkeha ning vastavate muude rajatiste
paiknemine riigitee kaitsevööndis ja kohati riigitee maaüksusel puutuvas
osas „

Kontaktvõrgu projekt on korrigeeritud vastavalt RBE esitatud viimastele
joonistele (Soodevahe-Muuga viimased raudteeteljed , millele on Eesti
Raudtee kehtiv kooskõlastus ka juba olemas).

„Lisaks juhime tähelepanu, et projektiga on muudetud on paiknemist
võrreldes projekteerimistingimustes kajastatud asendiplaanidele.
Sealhulgas on projektiga planeeritud kontaktvõrgu rajamist riigitee nr 94
Muuga sadama tee maaüksusele (tunnus: 44603:002:0226), seega eeldatavalt
ka hooldusteede, rööbasteede ja raudtee muldkehade rajamist riigitee
maaüksusele, kuigi projekteerimistingimustes kajastatud materjalides olid
antud rajatised planeeritud väljapoole riigitee maaüksust.

Oleme suhelnud antud teemal ka Rail Baltic Estonia OÜ esindajaga ning
seega palume kontrollida/kontakteeruda RBE-ga ning korrigeerida vastavalt
asendiplaanilist lahendust, selliselt et raudtee ja sellega seotud
rajatised jääksid väljapoole riigitee maaüksust vastavalt
projekteerimistingimuste menetluses kajastatud asendiplaanile.“

Asendiplaanid korrigeeritud, tehnilised lahendused ei mõjuta riigimaantee
nr 94 Muuga Sadama tee maaüksust (tunnus: 44603:002:0226).

„Juhime tähelepanu, et hetkel esitatud lahenduses jäävad ikkagi riigiteed
nr 1 Tallinna-Narva tee ületava Peterburi tee raudtee viadukti külge
planeeritud kontaktvõrgu rajatised riigitee vaba- ja liiklusruumi ning
seega ka takistama liiklust riigiteel. Asendiplaanil kajastatud konsoolide
nr 137 ja nr 138 paiknemist tuleks nihutada (pöörata) eemale riigitee
äärest. Samas tuleb arvestada ka teevalgustusmastidega ning nende
kaugustega. Vajadusel tuleb lahendada valgustusmastide nihutamine või
leida muu alternatiivne lahendus. Seega palume antud asukohtades esitada
ka täiendavad ristlõike joonised, mis kajastaks olulist infot ka riigitee
ja liiklusruumi osas.

Esitatud andmetele tuginedes kinnituvad konsoolid raudtee viadukti
raudbetoonist tugisammaste külge.“

Kontaktvõrgu mastide nr 137-141 (5 tk) paiknemine korrigeeritud..

Lugupidamisega ja Teie tagasisidet ootama jäädes,

Erle Iher

De: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: lunes, 16 de junio de 2025 8:32
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Palume täpsustada, kas koosolekule on kaasatud ka RBE esindaja?

Varasemalt oleme enda kirjades palunud kindlasti koosolekule kaasata ka
RBE esindaja.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, June 9, 2025 11:40 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Sergei Andrejev < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; electrification < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Darius Rakstelis <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Lauri Kõiv

Palume korraldada kolmepoolne koosolek Microsoft Teamsi vahendusel
ehitusloa taotlusega seotud olukorra lahendamiseks.

Pakume kohtumise toimumisajaks järgmisi kuupäevi:

*	16. juuni 2025 kell 11.00

*	19. juuni 2025 kell 11.00

Palun andke teada, milline nimetatud kuupäevadest sobiks Teile paremini,
et saaksime ametliku kutse saata.

Lugupidamisega,

Erle Iher

De: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: viernes, 23 de mayo de 2025 9:28
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Tänan kirjutamast.

Oleme endiselt seisukohal, et Transpordiamet ei saa kooskõlastada raudtee
kontaktvõrgu projekti ega ehitusluba enne kui pole esitatud komplektset
lahendust, mis kajastab sh raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed,
muldkeha, hooldusteed, kõrguslik lahendus jne) (sh tähelepanekud
varasematest kirjavahetustest). Samuti peab lahendus olema kooskõlas RBE
projektidega ja planeeritavate tegevustega.

Vajadusel saame osaleda Teamsi koosolekul, kuid kindlasti peab juures
olema RBE esindaja.

Kuid ilmselt on Teil mõistlikum esmalt lahendada antud küsimused, millele
oleme varasemalt tähelepanu juhtinud ja samuti suhelda RBE esindajaga
projektide kooskõla osas.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 1:21 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Sergei Andrejev <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; electrification <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Darius Rakstelis
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Laur Kõiv,

Et vältida möödarääkimisi ja minna tõhusamalt edasi ehitusloa taotluse nr.
2311271/01323 kooskõlastamise protsessiga, teeme ettepaneku korraldada
Teamsi vahendusel koosolek Transpordiameti, Ardanuy ja Eesti Raudtee
esindajatega (vajadusel ka RBE esindaja) projekti täpsemaks selgitamiseks
ja lahenduseni jõudmiseks.

Kui see on Teile vastuvõetav, siis palun andke meile teada, milline on
Teile koosolekuks sobiv aeg.

Lugupidamisega ja vastust ootama jäädes,

Erle Iher